zawo per bia-aW ubiegłym roku szkolnym nasza szkoła wzięła udział w konkursie, a ostatnim czasie otrzymaliśmy tytuł „SZKOŁY ZAWODOWYCH PERPEKTYW”.

Aby otrzymać ten tytuł uczniowie naszej szkoły wspólnie z nauczycielami musieli wykonać szereg zadań, które poszerzyły ich horyzonty wiedzy.

Wśród działań przewidzianych programem konkursu znalazły się między innymi:

  •          spotkanie ze specjalistą ds. doradztwa edukacyjno-zawodowego i pogawędka nt. Jak planować swoją przyszłość, jak wybór szkoły wpływa na nasze dalsze losy, dlaczego warto uczyć się języków obcych; kl. IV Th
  •          przygotowanie felietonu nt. firmy rodzinnej działającej w naszej miejscowości – była nią firma Bialcon, z którą współpracujemy od lat; kl. II Ts
  •          poznanie ginących zawodów poprzez wykonanie prezentacji nt. konkretnego zawodu oraz  udział w wycieczce do Europejskiego Centrum Kształcenia i Wychowania Ochotnicze Hufce Pracy w Roskoszy, gdzie znajdują się pracownie zaginionych zawodów, takich jak: kołodziej, kowal, warsztat tkacki, rymarz, piekarz, dekarz, zdun; kl. II Th
  •          przeprowadzenie lekcji otwartej metodą projektu, w wyniku którego powstały prezentacje multimedialne poszczególnych grup projektowych przedstawiające wady i zalety pracy na własny rachunek oraz w korporacji; kl. III Ta
  •          przeprowadzenie ankiety predyspozycji zawodowej uczniów, której wyniki wraz z komentarzem były omówione na forum klasy i na zebraniu z rodzicami; kl. IV Th
  •          przedstawienie młodzieży różnych sposobów osiągnięcia wykształcenia zawodowego, zarówno poprzez ukończenie technikum jak i innych szkół. Podczas spotkań z gimnazjalistami zaprezentowano prezentację multimedialną wskazującą możliwość zdobycia wykształcenia zawodowego nawet w przypadku dokonania wyboru liceum poprzez ukończenie kwalifikacyjnych kursów zawodowych.
  •          ułożenie wierszy poświęconych różnym zawodom nauczanym w naszej szkole – chętni uczniowie z różnych klas;
  •          przeprowadzenie konkursu, w którym uczniowie na zasadzie kalamburów odgadywali – „jaki to zawód” chętni uczniowie z różnych klas.

Zadania konkursowe urozmaiciły zajęcia lekcyjne, poszerzyły horyzonty uczniów, zaangażowały młodzież
w aktywne uczestnictwo w życiu szkoły, zobligowały do wykonania wielu czynności wykraczających poza program nauczania oraz nauczyły współpracy i odpowiedzialności za realizację podjętych działań.

Sukces był możliwy również dzięki współpracy i zaangażowaniu nauczycieli podczas  wykonywania przez uczniów w/w działań: p. Marioli Chwedoruk, p. Marty Juńczyk,  p. Moniki Piszcz, p. Edyty Śliwy oraz p. Moniki Romanowskiej i  p. Katarzyny Zajdel, które przygotowały dokumentację i sporządziły sprawozdanie konkursowe.

W załączeniu kilka zdjęć wykonanych podczas realizacji zadań konkursowych.

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii i zachęcamy do kolejnych działańJ