W ubiegłym tygodniu (16 marca 2018 r.) w związku ze Światowym Dniem Konsumenta gościł w Naszej szkole Miejski Rzecznik Konsumentów. Pani Rzecznik spotkała się z uczniami kształcącymi się w zawodzie technik ekonomista, technik handlowiec, technik spedytor i technik logistyk, aby porozmawiać o przepisach konsumenckich.
Zasady dotyczące praw konsumentów do reklamacji, rękojmi oraz gwarancji były głównym tematem spotkania młodzieży z Jolantą Marczuk, Miejskim Rzecznikiem Konsumentów. Uczniowie kształcący się w w/w zawodach będą zdawać egzamin zawodowy w tym roku czy też w roku następnym, dlatego też wiedza na temat praw konsumenta może w dużej mierze przydać się im w trakcie rozpatrywania zagadnień egzaminacyjnych.
Rzecznik podczas godzinnych zajęć przybliżył informacje na temat obowiązujących przepisów,niejednokrotnie, bardzo korzystnych dla konsumentów. Posługiwał się przy tym wieloma przykładami ze swojej praktyki zawodowej. Ponadto udzielał wskazówek jak radzić sobie w sytuacjach, gdy zakupiony przez nas towar okaże się wadliwy.
Podczas spotkania Pani Jolanta przedstawiła młodzieży zasady reklamacji rzeczy sprzedanych i usług na podstawie dotychczasowych i nowych przepisów konsumenckich oraz prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
Tematyka spotkania wzbudziła duże zainteresowanie, a liczne uczestnictwo młodzieży, jak również jej aktywny udział w zajęciach pokazują ogromne zapotrzebowanie na znajomość przepisów konsumenckich.