Grupa VIII (3 osoby)Kompleksowa ocena walorów przyrodniczo - antropogenicznych gminy Zadaniem grupy jest wykonanie sumarycznej oceny walorów przyrodniczo - antropogenicznych gminy Biała Podlaska
Wykonanie zadania
Sumaryczna mapa potencjału turystyczno - rekreacyjnego gminy Biała Podlaska
- Dla każdej komórki siatki kilometrowej mapy należy określić potencjał turystyczno - rekreacyjny w skali punktowej. Praca polega na przydzielaniu poszczególnym polom liczby punktów wynikających z przyjętej skali potencjału turystyczno - rekreacyjnego. Określanie potencjału danego pola można dokonać korzystając z mapy wykonanych przez inne grupy.
Potencjał turystyczno - rekreacyjny danego pola na mapie obliczamy ze wzoru:
P = (Pr + Pw + Pl + Pa) - Po gdzie:
P - potencjał turystyczno - rekreacyjny gminy
Pr - atrakcyjność ukształtowania terenu (w pkt)
Pw - atrakcyjność wód powierzchniowych (w pkt)
Pl - atrakcyjność pokrycia lasami (w pkt)
Pa - walory antropogeniczne (w pkt)
Po - punkty obniżające atrakcyjność
- Na badanym obszarze przyjmuje się następujące klasy atrakcyjności
Sumaryczna liczba punktów pola |
Klasa atrakcyjności |
0 - 6 |
5 |
7 - 12 |
4 |
13 - 18 |
3 |
19 - 24 |
2 |
Pow. 24 |
1 |
- W dalszej kolejności należy klasom atrakcyjności przyporządkować ocenę potencjału turystyczno - rekreacyjnego np.
Klasa 5 - obszar o bardzo małym potencjale turystyczno 0 rekreacyjnym
Klasa 4 - obszar o małym potencjale - || - - ||-
Klasa 3 - obszar o średnim potencjale - || - - ||-
Klasa 2 - obszar dużym potencjale - || - - ||-
Klasa 1 - obszar o wybitnym potencjale - || - - ||-
- Obszary o poszczególnej klasie atrakcyjności należy zacieniować na mapie odpowiednimi kolorami (odcienie fioletu)
- Mapę wykonuje 2 uczniów
Sumaryczna ocena potencjału turystyczno - rekreacyjnego gminy Biała Podlaska
- Ta część zadania wymaga analizy i interpretacji treści mapy sumarycznej, która będzie zawierała:
- Inwentaryzację miejsc o dużym potencjale (przyczyny)
- Inwentaryzację miejsc o małym potencjale (przyczyny)
- Przykłady miejsc charakteryzujących się jednocześnie dużymi walorami oraz czynnikami znacznie obniżającymi tą atrakcyjność
- Ocenę potencjału bazy żywieniowej i noclegowej
- Opracowanie powinno zostać zakończone wskazaniem kierunków rozwoju gminy Biała Podlaska w celu wykorzystania potencjału turystyczno - rekreacyjnego
- Opracowanie wykonuje 1 uczeń
Prezentacja wyników pracyWybrany uczeń wykonuje prezentację Powerpoint i prezentuje wyniki pracy na forum klasy