Jesteś tutaj: Home
Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa jest niepokojąca. Niektórym lęk uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli odczuwasz znaczne obciążenie psychiczne lub nie radzisz sobie w tym trudnym czasie, zgłoś się po pomoc. W tym celu możesz kontaktować się za pośrednictwem dziennika elektronicznego ze szkolnymi pedagogami i psychologiem.
Warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy.
W czasie kiedy wszyscy musimy ograniczyć kontakty osobiste, postanowiliśmy urozmaicić Wam czas spędzony w domu. ATC IATA AviationConsulting, współpracując z dyrekcją Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 przygotował krótki internetowy quiz z podstawy wiedzy lotniczej dla uczniów. Quiz jest dostępny na facebooku pod tym linkiem:
https://www.facebook.com/1667891963450065/posts/2586711151568137/?d=n
Mamy nadzieję, że poprzez zabawę uczniowie zdobędą trochę wiedzy. Jeżeli nasze działanie spotka się z zainteresowaniem, będziemy systematycznie dodawać nowe quizy z dziedzin, takich jak lotnictwo, transport, samoloty, drony. Z czasem zabawy będą coraz trudniejsze.
Zabawa jest całkowicie darmowa, nie zbieramy jakichkolwiek danych osobowych (poza adresami e-mail), a dla najlepszych uczniów ufundowane zostaną nagrody w postaci koszulek i kubków. Fundatorem nagród jest ATC IATA AviationConsulting.
Pytania opracowywane są przez instruktorów, którzy posiadają akredytację Centrum Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych IATA lub posiadają uprawnienia instruktorskie wydane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
„Człowieku! Ucz się matematyki!” - takie oto hasło można było zobaczyć na plakacie w auli Politechniki Lubelskiej, gdzie 28 lutego bieżącego roku odbyło się uroczyste podsumowanie X edycji Konkursu Matematycznego „Matematyka w Technice dla Technika”, organizowanego przez Zespół Szkół Elektronicznych w Lublinie we współpracy z Politechniką Lubelską.
To hasło już wcześniej wziął sobie do serca i sukcesywnie realizuje uczeń z klasy 4 Ti, Marek Filipiuk, który wystartował w tegorocznej edycji wspomnianego konkursu. Jego wysiłek i czas poświęcony na przygotowania nie poszły na marne, bo oprócz poszerzenia wiedzy i umiejętności matematycznych, które na pewno przydadzą się na egzaminie maturalnym, osiągnął duży sukces, zostając laureatem konkursu. Wynik tym bardziej godny podziwu, gdyż jest pierwszym uczniem z naszej szkoły, któremu udało się tego dokonać w dziesięcioletniej historii konkursu. A droga do finału wcale nie była łatwa.
21 lutego grupa 48 uczniów z klasy 1sTP, 1lTP, 1hTP, 1dTG, 1hTG, 1fTG wraz z opiekunami - p. A. Chazan, p. M. Szudejko i p. B. Zajdel wybrała się na wspólną jednodniową wycieczkę do Warszawy. Celem wyjazdu było zgłębianie tajników wiedzy w Centrum Nauki Kopernik oraz niezapomniana zabawa w Parku Trampolin Hangar 646. Uczniowie tego dnia wzięli udział w niecodziennych warsztatach laboratoryjnych z chemii, biologii i fizyki. Podczas zajęć z chemii pod hasłem „pHowa chemia”, młodzież poznała sposoby mierzenia pH i badała pod tym kątem różne popularne produkty. Uczniowie sprawdzali, czym jest pH, czy ma je każda substancja, a także czy istnieje dobre i złe pH. Cel badawczy postawiony na warsztatach fizycznych- „Jak zważyć wirusa?” dotyczył możliwości ważenia ciał fizycznych o bardzo małych masach. Zadaniem uczestników warsztatów było zbadanie właściwości fizycznych różnych substancji, zbudowanie wagi oscylacyjnej z dostępnych elementów, a następnie przeprowadzenie serii pomiarów drgań wagi za pomocą laserowej fotobramki i wczytanie ich do programu komputerowego. Z kolei młodzi biolodzy, w czasie zajęć laboratoryjnych pt. „Reaguj na bodźce”, przeprowadzali doświadczenia wykorzystujące żywe organizmy (tylko w celach naukowych). Ponadto sprawdzali to, jak dżdżownice czy rozwielitki reagują na światło oraz różne substancje (alkohol, sok, wodę), wykonywali preparaty badawcze z eugleny i prowadzili obserwacje pod mikroskopem.
W związku z pojawiającymi się w niektórych państwach europejskich przypadkami zachorowań na koronawirusa przedstawiamy ikogorafikę z przydatnymi informacjami, w jaki sposób zapobiegać zakażeniu i jak postępować w sytuacji podejrzenia wystąpienia choroby.
14 lutego klasy Ia TG, Is TG i Ir TG udały się na wycieczkę do Warszawy. Głównymi atrakcjami rekreacyjnego wyjazdu były: Escape Room, Stadion Zimowy Narodowy oraz park trampolin.
W Escape Room uczestnicy zostali podzieleni na grupy i zamknięci na 60 min. w pomieszczeniu pełnym zagadek. Cel był prosty - wszyscy musieli ze sobą współpracować, aby pokonać przeszkody i wydostać się z pokoju. Escape room to świetna zabawa dla każdego, która sprawdza umiejętność współpracy. Każda z grup została wprowadzona do innego tajemniczego pokoju o nazwach INTERACTIV, OLIMP, SPISEK KARDYNAŁA.